דאעש: "הוצאנו להורג את השבוי הבריטי"

דוד לזר No Comments on דאעש: "הוצאנו להורג את השבוי הבריטי"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הארגון האיסלאמי הקיצוני דאעש, הוציא להורג אזרח מערבי שלישי בתוך שבועות. בסרטון וידיאו שפרסם הארגון הלילה (ראשון), נראה לוחם של הארגון כשהוא עורף את ראשו של השבוי הבריטי דיוויד היינס.

לפני מותו, הפנה היינס את דבריו האחרונים לראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון: "שמי הוא דיוויד קוות'ורן היינס. אני רוצה להגיד שאני תולה בך, דיוויד קמרון, את האחריות המלאה להוצאתי להורג. אתה נכנסת באופן מודע לברית עם ארצות הברית נגד 'המדינה האיסלאמית', כפי שעשה גם קודמך לתפקיד, טוני בלייר, בהמשך למגמה בקרב ראשי הממשלה הבריטים, שאינם יכולים למצוא את האומץ לסרב לאמריקנים. לצערי, אנחנו, העם הבריטי, שבסוף נשלם את המחיר על ההחלטות האנוכיות של הפרלמנט שלנו".

פעיל הארגון שאחז בסכין אמר כי "האדם הבריטי הזה צריך לשלם את המחיר להבטחותיך, קמרון, לחמש את כוחות הפשמרגה נגד 'המדינה האיסלאמית'. באופן אירוני, הוא בילה כעשור מחייו בשירות במסגרת חיל האוויר המלכותי שאחראי למסירת את כלי הנשק הללו. בני בריתך המרושעים מארצות הברית, שממשיכה לתקוף את המוסלמים בעיראק, ולאחרונה גם תקפה את מנהיג הארגון, רק יאיצו את ההרס שלך. לשחק את תפקיד הכלב הצייתן, קמרון, רק תגרור אותך ואת אנשיך לעוד מלחמה מלאת דם שלא תוכל לנצח בה".

בסוף הסרטון רעול הפנים מאיים כי יוציא להורג שבוי בריטי נוסף בשם אלאן הנינג.

היינס, בן 44, הוא חייל בריטי לשעבר, ששירת במשך שנים כאחראי ומנהל לענייני אבטחה ולוגיסטיקה בארגוני סיוע. הוא עבד בכמה מדינות מוכות סכסוכים, ובשנים האחרונות פעל בין השאר בדרום סודן ובסוריה. לפי דיווחים הוא נשוי לדרגאנה פרודנוביץ' מאז 2010, ולשניים יש גם ילדה קטנה בקרואטיה.

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון אמר הלילה: "זהו רצח נתעב ודוחה של עובד סיוע חף מפשע. זהו אקט של רשע טהור. ליבי יוצא למשפחתו של דיוויד שהראתה אומץ אדיר במהלך כל הפרשה הזאת".

קמרון הבטיח לעשות הכל בכדי למצוא את הרוצחים: "נעשה כל שביכולתנו כדי למצוא את הרוצחים ולהעמיד אותם לדין, ייקח כמה זמן שייקח", הוסיף קמרון.

גם נשיא ארה"ב ברק אובמה הגיב לרצח ואמר כי "ארה"ב עומדת כתף אל כתף עם בעלת בריתה וחברתה (בריטניה) באבלה. אנו נעבוד ביחד כדי ליצור קואליציה רחבה כדי להביא את התוקפים הללו לדין, נהרוס ונחריב את אלה שמאיימים על האזור ועל העולם".



0 תגובות